Sabina 17/4

Dressyrträning idag!
I stora drag så kan man väl säga att vi jobbade med att få henne loss i båda sidor. Gjorde många tempoväxlingar och övergångar. Vi försökte aktivera bakdelen, få henne på plats (hon slänger gärna ut röva när det blir jobbigt), och samtidigt forma henne. Fytusan va jobbigt! Antagligen kommer det ta ett tag att få henne ordentligt loss, men det får ta den tid det tar. Stundvis kommer hon igenom sig, och då känns det så jäv*a bra!
Sen gjorde vi många galoppfattningar. Här fokuserade vi på att hon ska fatta direkt och inte vänta med att svara, och att hon ska ha kvar ställningen och formen. Här måste jag bli kvickare med att fatta, samt att inte "ändra" mig för mycket. Vi fick in några bra fattningar, och när fattningen blir bra, då blir galoppen också bra! När hon blir starkare så blir nog fattningarna bättre även dom :)
I traven på slutet var hon verkligen göörfin, speciellt i vänstervarvet.
Jag har ett stort problem med att jag sitter helt konstigt i högervarvet! Drar fram innerskänkeln oh vet inte allt vad jag gör..

Oj, lång text det blev, men kan väl sammanfatta det med att hon inte är riktigt loss i sidorna, men det är bara att kämpa på tills det släpper. För när det gör det så är hon otroligt härlig att sitta på! Hon rör sig ju bra :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0