Bra dag

Ojoj, vilken dag!
Började tiidigt, med att jag gick till stallet. Red Sabina ett ganska lugnt pass på ridbanan. Gjorde inga komplicerade saker, och jag red barbacka. Bra träning, som jag måste göra oftare!
Sen mockade jag och gjorde iordning i stallet. Halv 10 bar det av till Karlstad. Började med hööks, där jag köpte detta:





(fast de jag köpte står det inget på)



Sen gick vi runt i Karlstad ett tag, köpte lite smågrejs bara. Och åt uuuuuuuuuuunderbar glass! :D Tandläkaren också.. Sen åkte vi hem, bytte snabbt om åkte vidare till stallet. Gjorde iordning Sabina, och åkte ner tillbaka till Karlstad, atg den här gången. Fick vänta ganska länge på att det var våran tur. Vägde henne även, 32 kg mer än förra gången, i höstas.. Hmm, vi säger att det är baaara muskler va? ;) Sen in och mäta, började på 146 cm. Sen sjönk hon sakta ju mer hon slappnade av, och stannade på 142.4. Hade gärna fått vart 4-5 cm högre, men äsch, nu är det som det är. 
Direkt efter det så blev det tandläkaren även för Sabina! Hon fick lugnande medel, som verkade läskigt fort.. Veterinären kollade igenom munnen på henne, och sa att allt såg bra ut. Skönt! Frågade lite om bett oh så, men han tyckte att det vi hade nu verkade passa bra. Sen fick vi vänta där i ca 45 min tills  hon piggnat till lite. Usch, tyckte synd om henne när hon var helt groggy och stod och vingla. Menmen, hon piggna till och vi kunde åka hem.   
Nu sitter jag här och är gaanska trött efter en lång dag. Men har faktiskt sövmöra imorrn, rätt skönt..

Förresten, Elin lovade att lägga upp hoppbilderna idag, så morr på henne! ;) Jaja, får tjata på henne ett tag så kommer dom nog. Tror endel blev ganska coola :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0