Dagens ridning

Tänkte skriva lite snabbt om dagens ridning :)

Lektion, Jackson- Jackson är en liten, gammal, men pigg ponny. Hur söt som helst!
Vi tränade på framdelsvändningar, vilket gick helt okej. Han är ganska jämn och lätt att sitta på, så jag kunde mest koncentrera mig på mig själv, vilket var rätt skönt.

Lektion, Tamir- Usch säger jag bara.. Jackson är ju typ ridskolans minsta häst, och Tamir den största, så det blev liite skillnad. Vi tränade på skänlelvikningar, gick sådär. Kände att jag inte orkade hålla ihop han ordentligt.

Sabina - Red jag en sväng i skogen. Mötte både en skoter och en hund, men hon var cool. Dåligt underlag dock, så blev mest skritt :)

Hoppning, Cherie - Vi hoppade en "caprillibana" med travhopp, studs på böjt spår, oxer och galoppbommar.
I början var hon otroligt pigg, så jag fick galoppera av henne en liten stund. Men sista gången kändes det riktigt bra! Så jag är nöjd :)

Tänkte jag skulle måla i paint hur vi hoppade, men jag är så jäkla trött nu, så jag ska hoppa i duschen och sen sova! Man blir trött av att rida fyra hästar på en dag, och imorrn ska jag upp halv sex igen.. Kom även på förut att jag har tyskaglosor tills imorrn.. Hah, ja undrar hur det går..;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0