Dagens Ridning

Hej på er !
Idag/Igår natt kom det ju rätt mycke snö, så ridbanan var full av härlig lössnö !
Gick riktigt bra idag tycker jag :) Började i uppvärmingen att hon skulle lyssna bra på vikthjälperna , vilket hon gjorde. Sen gjorde vi lite volter och halter i skritten, innan vi gick över till traven.
Jobbade mycket i låg form i början, och hon var rätt stel i vänster, men det är ju inte så konstigt eftersom hon har vart halt och vi inte har kunnat tränat under vintern.
Släppte rätt bra efter ett tag iallafall, och när vi gick över till höger igen så var hon superfin ! :D

Vi red lite "intervaller", eller vad man ska kalla de, när vi jobbade ett tag, sen skritt på lång tygel, sen börja igen , osv. Red inte heller så länge, kanske 40/45 min, eftersom det va såpass mycket snö. 
Är riktigt nöjd med Sabina iallafall, mindre nöjd med mig dock. Kändes som jag skumpa åt alla håll, eftersom hon fick ta lite större steg. Jag får träna !




Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan! :D

Kolla gärna in min blogg:

http://pauliinanilsson.blogg.se , även kallad "En satsande ridskoleryttare".



Jag har nu en tävling, "Dagens blogg". Där du kan vinna en länk till din blogg!! Det ändå du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



btw. Väldigt fin blogg ^^

2011-02-08 @ 23:10:26
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0