Gullan

Gullan skulle jag nog kunna skriva en roman om, men här kommer lite kort om henne.
Vi letade häst igen, och efter ett tag fick vi syn på Gullan, eller Gullviva som hon heter igentligen.
Jag provred henne ett par gånger, och sen blev det bestämt att vi skulle låna henne för ev. köp.
Gullan var hur snäll som helst i början, både på marken och i sadeln. Så efter ca en månad köpte vi henne!

Jag lärde mig vädigt mycke på Gullan, hon var ett riktigt envis sto. Ett tag hade jag problem med henne, hon bockade av mig när jag skulle galoppera, och jag flög av nästan varje gång x)
Men vi fick bra hjälp av hennes förra ägare, och sen gick det bra igen.

Gullan hade vart med ganska många år redan när jag köpte henne, och hon kunde mycket.
Förra ägaren hade startat hoppning upp till 1.10 (om jag inte minnd helt fel) och även tävlat en del dressyr.
Hon är en väldigt glupsk häst, och jag vet inte hur mångs gånger jag flög efter i grimskaftetnär gullan fick lite väl bråttom...

Men i våras började jag leta ny häst, pga att jag ville ha en lite yngre häst som jsg kunde träna och tävla med.
Under sommaren hade jag både Sabina och Gullan, men när hösten kom räckte inte tiden till, ich vi blev tvungen att sälja henne. Hon fick komma till en supermysig familj, med många barn, och Gullan gillar barn!
Det är inte långt hemifrån, så vi kan hälsa på henne ofta :)

Nu kommer lite bilder efter en lång text.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0