Presentation- Elin

Tänkte berätta lite om mig & min häst, för er som är nya läsare här på bloggen ;)

Jag heter Elin & jag är snart femton år, jag har en egen häst som heter Jojo Spik.
Jag har ridit sen jag var liten, men ibland tagit "uppehåll" i ridningen.
Först gick jag på ett ridlekis, sen red jag min grannes häst (Jalle) lite grann, efter ett litet uppehåll från hästarna började jag rida på ridskola, vilket jag fortfarande gör, ett tag hade jag även en medryttar häst som heter Frisco.
Mitt största intresse har varit hoppning, men nu gillar jag dressyr lika mycket.
Med Jojo är mitt första mål att ha kul & träna, men jag hade också tänkt tävla lite smått.

Jojo är en ridtravare som är född 96, som mig.
När han var liten blev han tränad för trav, men hållde inte på travbanan så han fick bli ridhäst i stället :)
Hans starka sida är hoppning, han hoppar nästan vad som hellst.
Men nu på sistone har vi tränat lite mer dressyr, eftersom det är det som vi behöver träna på först innan vi börjar hopp träna & tävla :)
Han är pigg & glad, han tycker det mesta är super kul & vill hellst galoppera i 180 ifall han får bestämma.

Jojo står hos grannes i ett litet & mysigt stall, där finns det även två andra ponnysar, Jalle (connemara) & Frosting (shettis).
Jalle är en pigg & snäll ponny, som är 30 år!
Fast det kan man inte tro när man ser/rider han, han har mycket krut i sig fortfarande ;)
Han rids ibland av en kompis till mig, bara några dagar i veckan för han älskar att bli riden.
Shettisen Frosting är extremt busig, men också jätte söt!


Oj, det blev väldigt långt hoppas ni orkade läsa allt, här kommer lite bilder på hästarna :)




Hopp bild från i sommras.




Jojo ♥




Lille Frosting :)




& gammelgubben Jalle (:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0