Shainie

Nu kommer nästa häst!
Det var när jag började växa ur Urris,  och vi letade efter en ny häst. Hon som vi köpte Urris av ringde och sa att hon hade en ponny till salu, och vi åkte dit och provred. Shainie som hon kallades kom från Tyskland, blivit importerad till Danmark, och sen till Sverige. Här i Sverige hade hon bytt ägare många gånger, alldeles för många gånger. Men jag red henne en sväng i hagen, och jag tyckte om henne.
Så det bestämdes att vi skulle ha henne på lån i fyra veckor, och snart så stod hon ute i hagen hemma, och oj så glad jag var!

Ridningen gick super, ända tills den tredje veckan om jag inte minns fel. Då bockade hon av mig varenda gång jag red, ibland flera gånger. Haha, och jag hade noll balans , så jag flög av hela tiden.. Så vi fick lämna tillbaka henne, och det var nån från Åmål som köpte henne, tror dom tävlade också :) Har ingen aning om vart hon är nu, tyvärr. En söt polle var det iaf, som kanske inte alltid haft det så bra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0