Urris

Tänkte skriva lite om min lilla ponny Urris !

Urris, eller Sörbys Uranus som han egentligen heter, är född år 2000.
Han var bara fem år (!) och jag sju när vi åkte och tittade på han första gången.
Kommer så väl ihåg när jag fick skritta runt barbacka på han i hagen. Vi bestämde att vi skulle ta han på lån så att vi kunde lära känna varandra. Så vi fixade till hagarna och vårat gamla stall, och hämtade den lilla busen.
Ni kan kanske tänka er, en stönig 4 årig ponny (han blev 5 medans jag lånade honom) , och en liten osäker sjuårig tjej ?! Hmm , jag kan säga att det blev mååånga lååånga ridturer, då Urris bestämde helt själv, ville han  äta så gjorde han det, ville han lägga sig så gjorde han det. Minns så väl att han alltid skulle gå bakom pappa, var inte pappa med så gick det raka vägen mot jarlet där det fanns gott om gräs. Åkte väldigt ofta i backen,
1-3 gånger varje ridtur blev det nog x)
Gav upp många gånger, men jag fick bra hjälp, och så blev jag väl lite tuffare ju äldre jag blev.
Tillslut gick det riktigt bra, och jag har haft så otroligt kul med honom !
Han kommer nog alltid vara en liten buse :)

Har haft han i snart sex år ! Givetvis hade jag tur också, jag var ju igentligen alldeles för ung för att köpa en häst. Det var ju ett tag sen jag växte ur han nu, men som tur är så rider ju min lillasyster han nu istället :) Jag brukar även tömköra han, och i somras så tog jag med han på cykelturer ! Haha, kanske ska försöka hitta nån  bild när vi cyklar ? x)

Urris pappa heter Rosenhagas Electron, och hans mamma heter Sörbys Quickly.

Hoppas ni orkade läsa, här kommer lite bilder !










Tycker ni att jag ska skriva ungefär såhär om dom hästarna jag har haft/har ? Det är inte många,
men jag har inga idee'r just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0