Benskydd

Tänkte skriva lite om benskydd jag använder till Sabina , vilka jag tycker är bra, dåliga osv.

När jag rider dressyr/ute brukar jag linda henne, om vi inte ska rida i djup snö eller vatten. Är jag lat / har bråttom så lindar jag frambenen och har strykkappor bak. Sen brukar jag även ha boots fram, speciellt nu när hon är broddad. Vid hoppning har jag oftast senskydd och strykappor.

I hagen har hon ett par gamla damasker fram, funkar bra tycker jag.
I stallet på natten har hon oftast ingenting, ibland landar jag henne med BoT.

Jag tycker mer om elastiska lindor med paddar under, fleece lindor blir så klumpigt.
Jag använder vanliga gummiboots, fula men jag tycker dom är bra.



Dessa benskydd använder jag och tycker dom är riktigt bra, billiga och har bra passform.
Köpte dom på Hööks för 199 kr om jag inte minns helt fel.



Dessa skulle jag gärna vilja ha, men dom kostar ca 800 kr..


Vad brukar ni använda för benskydd till era hästar ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


« NAMN Stammis?


« E-POST

« URL/BLOGG

DIN KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0